fredag 18 maj 2007

Två nätter i Köpenhamn

Så var man hemma igen, lite trött men på riktigt bra humör måste jag säga. Åkte som sagt till Köpenhamn i onsdags kväll, S jobbar i bar på nätterna, någonstans typ 40 minuter med buss från centrum, så han har lite svårt att säga en tid när vi skulle träffas, men han hoppades vara klar vid 12-tiden, men kanske skulle han jobba till 2 eller halv tre.

Jag var framme redan vid 11 och traskade till mitt vanliga startställe och hade trevligt. Var rätt berusad när de stängde kl 2 efter att alla skulle bjuda varandra på shots hela tiden, ca 10 st på mindre än 3 timmar tillsammans med 4 öl är lite i överkant om man vill känna sig fräsch. Hörde inte ett ljud från S.

Fylle SMSade till min kompis H vid 2-tiden, men jag kom inte ihåg att jag skrivit det jag skrev... Uttryckte visst missnöje med att S inte hört av sig och avslutade med "bögar..."Gick vidare och beställde en isvatten, för det kändes som en lämplig dryck vid den tiden, träffade några trevliga människor som jag hängde med till nattklubb när baren stängde kl 3, fortfarande inte ett ljud.

Vid 4 ringde S och förklarade att en av de andra som jobbade var sjuk, så han fick fortsätta till 5. Blev tokhungrig vid halv 7 och stack till 7-eleven vid stationen och fick en pizzaslice och övervägde att ta de 100 stegen till perongen och åka hem, men sket i det. S skulle SMSa när han var på ingång, men det kom inget. När jag kom tillbaka till nattklubben började skaran människor att tunnas ut så jag blev ororlig att de snart skulle stänga, men 10 minuter senare dök han upp.

Han hade glömt mobilen på jobbet och hoppats att jag skulle vara kvar på nattklubben. Hade han kommit 15 min tidigare hade jag ju inte varit där och vi hade missat varandra. Åkte hem till honom och sov underbart skönt tillsammans, mestadels med S inslingrad i mig eller med hans huvud på min bröstkorg eller i sked. Han är bara för söt... S som i söt!

Efter 4 timmars sömn blev det lite rejält hånglande och sedan upp för att äta frukost. S skulle vara på jobbet igen kl 4. Så vi fikade och gosade loss på ett café på stationen och fortsatte sedan ut i regnet på stan. Det är bara underbart att traska på Ströget och hålla hand en regnig eftermiddag...

Höll handen på hans rumpa när vi stötte ihop med 2 jehovas som undrade om vi hade tid, kom på minuten efter att vi avvisat dem bryskt och bestämt, att vi skulle ha tungkyssts där mitt framför den. Religion, usch. Kan någon förklara skillnaden mellan religion och vidskepelse??

Så kom vi tillslut till busshållplatsen och stackars S fick komma en halvtimma försent till jobbet för vi hade tittat i tusen skyltfönster, gosat, masserat varandras ryggar osv. När vi stod där och väntade på bussen frågade S om han fick kalla mig skat, och det fick han givetvis. Det kändes så tungt att tacka för dejten och sedan inte se honom igen på flera dagar, så jag tog en funderare och kom fram till att jag ... Fortsättning följer! S som i skat

3 kommentarer:

Anonym sa...

¨Ponte, jag är grymt avundsjuk!

Kim da Costa sa...

Jag är både avis och glad.
Tänk att det finns romantik i världen.
Det är så vackert att jag blir tårögd.

Ponte sa...

Pierre och Kim - ni får dejta lite mer tycker jag...