torsdag 24 maj 2007

Hingsten

Jodå, jag fick en hingst, men han var jättesnäll. Efter 4 timmars islandshästridning och en massa töltande så är man ytterst öm i rumpan, tro mig... Ska ta och sträcka på musklerna lite, hålla tummarna för att jag kommer ur sängen imorgon och sedan blir det läggdags.

Är lite mörbultad efter at ha ridit häst för första gången på 4 år, men glad att hästtjejerna på jobbet (som inte ridit värst mycket de sista 10 åren) verkade mer ledbrutna än mig och det kändes ju bra iallafall. Tror det kommer dröja innan jag sitter på hästryggen nästa gång, men det var skitkul och rekommenderas varmt.

Hade ju hoppats att ni skulle gå på förra inlägget, men ni är inte så lättlurade tydligen, får hitta på nått bättre till nästa gång.

7 kommentarer:

Anonym sa...

fina djur men jag är livrädd för dem, STORA! hu.,,

Ponte sa...

Henke - Islandshästar är inte så stora (bara typ 400 kilo eller nått) och de som vi red på var jätte jätte jätte snälla. Men man får ont i rumpan...

Kim da Costa sa...

Å, jag blev alldeles styv.

Ponte sa...

Oh la la! Jag tittar förbi i sommar och gör något åt det Kim darling, så håll ut...

Anonym sa...

låter härligt! Jag vill också rida!

Kim da Costa sa...

Gör så Pontebaby. Jag kommer nog till Pride ändå (mer om det senare).
Tennis - Vi vet alla att du är en mycket stilsäker ryttarinna.

Ponte sa...

Snygg Tennis - Hunken Kim är ju alldeles styv så han ställer säkert upp... Nej nu ska vi inte vara sådana, det är skoj med en ridtur ibland.