söndag 27 maj 2007

Heterohångel

I fredags träffade jag 4 svenskar som varit på firmafest i Köpenhamn och den ena av dem var homo och därför tog han med de andra på homsebar. Ett trevligt initiativ tycker jag iallafall. Det var då två killar och en kvinna han hade med sig. Kvinnan var 45 vill jag minnas och killarna var under 30. Efter ett tag började den gifta kvinnan (som hade vuxna barn) att hångla med den ena killen vars flickvän här hemma var gravid. Firmafester...

Men vid 4 snåret på mogonen kom hon på, men vad ska min man säga när jag kommer hem kl 6 på morgonen?? Hur ska det här gå? Så gick de iallafall, men hon glömde sin väska så de kom tillbaka efter den en halvtimma senare. Heterosar, vad vore livet utan dem?

Jag vet inte om det var stämningen, ölen och en del hånglande killar runt dem som gjorde dem sugna eller om det var nått annat, men det måste kännas lite märkligt imorgon när de träffas igen på jobbet kan jag tänka mig. Ska nog avstå från att hångla med kollegor, det slutar nog illa, fast jag har bara en manlig kollega och han är lite gammal för mig tycker jag.

Har ni nu grattat era mödrar på morsdag idag??

8 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Firmafester är firmafester. Alla fördomar är - liksom - sanna.

Ponte sa...

Tydligen, fast sånt händer inte på firmafester där jag är med, det hade lättat upp vissa av dem...

Anonym sa...

Ligg med nästa man du ser!

Ponte sa...

Tittade ut nu och det står en farbror med rullator och knähund vid busshållplatsen, men jag tror jag avstår...

Anonym sa...

Men då får vi ha telesex Ponte!!

Ponte sa...

Betyder det att man kör in mobilen i valfritt hål??

Anonym sa...

HAHA! Gud så kul. Vill också ha firmafest och hångla med alla som är i fiiiiiina stabiiiiiila förhållanden! HAHA!!

Ponte sa...

Tennis - Du får gå på lesbisk genusfest och hångla loss!