torsdag 24 maj 2007

Om bloggare

Imorse satt 3 gäster i svt soffan och diskuterade bloggar och bloggdöd. Tydligen så var alla tre offentliga personer och alla tre hade en hel del åsiktande i sina bloggar. Men som kvinnan från Aftonbladet påpekade, "innan Internet på riktigt slog igenom fick jag hatbrev hem i brevlådan, jag har några decimeter sådana i en låda, så det är ingen skillnad". Har man åsikter, sticker man ut hakan och går sin egen väg får man förvänta sig mothugg.


Fast mycket av huggandet var tydligen på dagismobbningsnivå, typ "du är fet ful och äcklig" eller "du är blond och pantad" och kvinnan som är jurist hade fått en del "hur kan en domstol vara så korkad att de dömt mig till..." osv. Tur man inte har sådana problem, som anonym tönt är det ingen som orkar komma med hatbrev och det är ju rätt skönt tycker jag!

Nu till nått helt annat, HELA profiltexten från en av mina besökare på Boyfriend.dk idag:
"Jeg Søger KUN Sex.!! oralsex - analsex - Dildoer - poppers; 1,72 højt , 69 kg. 21cm. og Fræk Røv.! "
Nåja, det var inte en massa onödigt snack där inte, klart och tydligt...

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Och den gossen var verkligen inte min kopp te. Typ alla fel.

Såg också på morgon-TV. :)

Ponte sa...

Nix, jag föredrar S, S som i gosig istället...