tisdag 29 maj 2007

Bitterbög

Nu ska jag vara lite bitter och sedan är det bara att gå vidare och ta nya tag.

Det handlar givetvis om S, det kändes hela tiden som om det kunde leda till nått bra och jag trivdes med honom, han var liksom en bra match på nått sätt. Därför kändes det lite tungt när det inte blev nått.

Dessvärre borde jag ha tagit mig en funderare redan när han aldrig svarade på SMS, men jag tänkte han kanske bara är en sådan människa som helst vill prata och inte skriva meddelanden. Men på det stora hela så var det ju inte bortkastat för de tre veckorna var ju ändå rätt trevliga tycker jag.

Eftersom jag är så glad för att gosa och hångla och klämma och sova ihop, så var det hela ju riktigt trevligt men återigen trist att det inte utvecklade sig. Att skiljas är att dö en smula, eller hur det nu var.

Så nu är det bara att spotta i nävarna, ta nya tag och gå vidare, tur man inte är jättesentimental. Och som man säger, en olycka kommer inte ensam, vilket innebär att min kompis ska skiljas (fick jag veta igår) och jag har dessutom ett jobbproblem som jag kommer att skriva om en annan gång och någon har brutit sig in i lägenheten bredvid.

Nåja från och med imorgon leker livet igen och blir jag av med jobbet nästa vecka så är det ödet som vill att jag ska spendera mitt liv med nått mer meningsfullt och tillsammans med någon trevlig hunk kan man ju tänka sig. Tack ödet, jag älskar dig!

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag är ledsen för din skull.
Kom nu ihåg att svarar de inte på SMS är de inte tillräckligt intresserade/pålitliga. Då kan man lika gärna lägga ner.
Been there a thousand times. Eller well, åtminstone tio.
Önskar dig lycka med allt.

Ponte sa...

Tack, jag lär mig nya saker ibland...

Kim da Costa sa...

Jag också.
Man blir nämligen aldrig fullfjädrad megahomofil. Jag har ändå varit i branschen sedan 1992 (!).
:D

Ponte sa...

Du är inte ute och tränar tillräckligt Kim darling!

Anonym sa...

*kramar om* Men som sagt, spotta i nävarna. På lördag händer det grejer ska du se! :)

Anonym sa...

Har du inte sett Sex and the City? När de pratar om att killen inte vill komma med hem, utan säger att han ska ringa? Och förstas aldrig gör det.

Folk som inte kan kommunicera är inte värda att slösa tid pa. I alla fall inte om du är ute efter nat seriöst.

Jag ar visserligen hetero, men förhallanden fungerar ungefär pa samma sätt.

Du verkar vara en fin kille och jag hoppas du hittar vad du letar efter.

Kram, Annika