måndag 14 maj 2007

Förspelet

I lördags skulle jag ju till Köpenhamn och gå ut med kompis H på lokal för att se ESC och H hade aviserat viss tveksamhet när Danmark inte klarade kvalet. När jag kom till CPH vid 12 tiden så fick jag ett SMS från H där han meddelade att han hade feber, inte schlagerfeber utan vanlig feber.

Men jag skulle ju hitta butiken där läderbögarna köper sina byxor och jag kände ju igen namnet men kunde inte riktigt placera var den låg. Efter 2 timmar gata upp och gata ner gick jag förbi en av favvopubarna och den gatan går jag ju nästan varje vecka så jag var säker på att butiken inte låg där och vad jag hade fel. 2 timmars traskande i onödan...

Jaha, klockan var nu 2 och planen var att äta nått och sedan träffa H kl 3 och sätta igång med Tuborgdrickandet. Men H skulle ju inte komma, så jag sköt upp ätandet och gick direkt på drickandet. Ett av få ställen öppna så tidigt har jag varit på ett par gånger men inte alls trivts, den här kvällen var det ju urtrevligt. Några gamlingar, en bartender som var riktigt ful i munnen och jag, lovely, har inte skrattat så mycket på länge. Danskar är sköna med det, man kan driva med folk...

Traskade vidare för att se ESC, tänkte vara ute i god tid för att få en bra plats och det fick jag. 2 fatöl och hela den danska uttagningen från 1984 inkl röstning, mellanakter och pausunderhållning, senare så var Ponte 110% fed up med allt vad ESC heter och gick till ett ställe där man är säker på att slippa ESC och schlagerbögar.

Men vid kvart över 11 tog nyfikenheten överhanden och jag traskade till ett annat ställe och såg röstningen. Inga överraskningar egentligen, mer än att Lettland kom lite längre ner än jag trott. Vred då tillbaka klockan ett steg och gick tillbaka till stället innan, blev rätt onykter och vred tillbaka klockan ett steg till och kom tillbaka till stället som visat uttagningen från -84.

Hittade efter en stund en sittplats i nått hörn tillsammans med en trippel isvatten (en mycket tunnhårig lesbisk tant hjälpte mig att betälla, jag var inte tillräckligt manhaftig för att lyckas tränga mig fram själv) och kände mig nöjd med att slippa stå och målade upp bilden av att ta tåget hem ensam ett par timmar senare, men då kom 4 killar och trängde sig ner i soffan vid min sida och det är alltid mysigt med kropp mot kropp, iallafall när kroppen bredvid har kraftiga lår, tighta jeans och snyggt ansikte.

Men killen 2 steg bort, jag såg in i hans mörka ögon och visste var intresset låg, kraftiga lår kan man hitta en annan gång, men någon som har något speciellt, det hittar man inte varje dag... Men det kanske kommer en fortsättning, vem vet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara ligg med honom!

Kim da Costa sa...

Underbart. Vackert. Utförligt. Nu väntar jag på nästa avsnitt.

Ponte sa...

Pierre - Det kommer...

Kim darling - Det kommer fler avsnitt, redan idag tror jag.