torsdag 10 maj 2007

Spel och dobbel

För att förhöja spänningen ytterliggare har jag spelat lite penningar på ESC. 100 kr på att Andorra vinner det hela (40 ggr pengarna) och 100 kr på att Turkiet klår Slovenien (1,95 ggr pengarna). Ångrar nu att jag inte satte hela min förmögenhet på Lettland, för hör och häpna, den har seglat upp som en av Pontes favvisar.

Melodin är bra, en klassisk schlager med tonartshöjning och allt, fast med operastuk. 6 män som sjunger på bedrövlig italienska (han med det långa håret har en så grov brytning att många italienare nog inte skulle förstå), men rätt bra tycker jag. Så nu har Lettland seglat upp som min låt på nått sätt.

Och jag måste hålla på Danmark ikväll så att det blir lite drag på homsebar i Köpenhamn på lördag, det är ju inte samma sak om Danmark inte är med ju... Heja DQ! Och man får hoppas på hångel kanske, det blr ingen fredagstur utan bara en lördagstur fast jag åker nog redan på förmiddagen, går i affärer, dricker öl och sedan middag och storbilds-ESC på lokal. Det ska bli skojsigt!

Hur ska ni kära läsare ESC:a??

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Å, så spännande det var.
Jag både skrek och applåderade.
Mina grannar tycker nog att jag är patetisk.

Ponte sa...

Nejdå, de är bara avis, men det kan ju vara skoj med en hunk till granne...