söndag 27 maj 2007

Ponte på nya äventyr igen

Några läsare tyckte igår att jag skulle gå vidare och eventuellt skaffa mig ett one night stand. Nu gjorde jag inte det igår, jag hade möjligeten, men killen var lite jobbig. Och ytters flörtig.

Det var någon jag träffade i Köpenhamn förra veckan, jättetrevlig kille, som skulle hit och provsova ett hotell och proväta några restauranger. Han jobbar på något turistprojekt i Öresundsregionen. Så igår skulle han komma hit, provsova och proväta. Kan man ha ett bättre jobb??

Så jag hängde med honom ut och hade en trevlig kväll, han ville ha mig i säng, men han är på nått sätt lite oläcker, kan inte riktigt säga vad det är, men det är nått med hans kropp och hur han rör sig, plus att han är alltför inställsam mot mig och det har jag lite svårt för. Dessutom är han ytterst perfektionistisk över allt som andra gör typ.

Den stackars tjejen i kiosken fick en verbal åthutning så jag blev generad, när hon inte förstod honom, han snackade ju danska. Jag vill ha lugna trevliga personer utan diktatoriska drag. Men han var iallafall supernöjd med mina förslag till fikaställe och middagsställe och glad för att någon visade honom runt. Så nu har man gjort en insats för skånsk turism...

Så om jag hade lust med sex, hade det inte varit några problem men jag hamnade för en gångs skull i den märkliga situationen att jag fick hålla emot och inte bara flyta med om följa med hem. Omväxling förnöjer ju... Jag får dåligt samvete nu, alla läsarna (typ 3 st) måste verkligen tro att jag är en omättlig mansslukare, lovely...

Ska visa honom runt lite idag, men det regnar rätt mycket så jag vet inte om det blir något parkvandrande, men det märker vi...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ponte, du behöverngr lösnummer

Ponte sa...

Pierre - Om du säger det så tror jag dig...

Kim da Costa sa...

Grrr, sicken jobbig typ.
Jag skulle mkt gärna förstå danska men det är svårt. Något vissa danskar inte vill acceptera.

Ponte sa...

Kim darling - du har helt rätt, tur man kan göra sig hyggligt förstådd på grötspråket...