onsdag 23 maj 2007

Racist ibland

Något som slagit mig när jag varit i Danmark eller är inne på olika profiler på Boyfriend.dk är att en hel del danska homosar röstar på eller iallafall håller med Dansk Folkeparti vars migrationspolitik Sverigedemokraterna mer eller mindre kopierat. Fattar ni inte att ni röstar på ett parti som är mer bakåtsträvande än KD? Ett parti som har anti-HBTQ på agendan, ni röstar mot er själva...

I Danmark finns det rätt många utomnordiska bögar, och eftersom många danskar har den något inskränkta idéen att dansk+dansk=lovely så syns den etniska gruppen ganska mycket eftersom en hel del av dem är singlar medan danskarna har valt andra danskar. Det finns ett ganska livaktigt ikkedanskt HBTQ-Community i Danmark Salon Oriental, de verkar ha kul på sina partyn... Ska vi välja mångfald eller enfald är frågan.

Men som den racist man är så föredrar jag ofta killar som är utomnordiska, det är nått speciellt oalldagligt med dem eller så är det mina gener som blek och rödhårig som säger åt mig att finna nått som inte har samma inavlade genbank. Så varför inte dejta en turkisk kille som S? S som i svarta ögon och svart hår men också stort hjärta och sexig och snygg och sova i sked och allt annat ljuvligt.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det finns inget ljuvligare än en hunkig, snäll blatte.

Anonym sa...

Haha, när jag var skolresa i Danmark när jag var.. ehm.. 13 typ. Då frågade alla om jag var muslim.. sen blev dom helt lättate när jag svarade nej.

Ponte sa...

Kim - Du har så rätt, som alltid!

Tennis - Jag har också fått frågan, fast jag bryr mig inte. S kan nog vara muslim, men jag har inte frågat och för mig gör det ingen skillnad...