lördag 5 maj 2007

Semifinal på Torsdag

Här kommer min lista över låtarna i semifinalen till Eurovision på torsdag. Vi får se om det stämmer, men det är mina högst privata åsikter.

BG - Inte min grej, rätt skrikig och tråkig - 2
IL - Förstår inte riktigt sammansättning - 1
CY - Gillar jag, den är mer min stil av musik - 3
BY - En av mina favvisar 2007, har vaknat med den i huvudet ett par gånger - 5
IS - Låten är faktiskt rätt bra tycker jag - 4
GE - Helt utanför mitt område, menmelodin är OK - 2
ME - Usch, säger jag bara -0
CH - Det är blekt men med bra tempo -3
MD - Den påminner om en massa andra låtar, men saknar det lilla extra - 3
NL - Låten kommer ingenstans, det är fel årtionde - 1
AL - Den är väl inte min favvis, men melodin tilltalar -4
DK - Stämning och dans på Gayklubb i CPH - 4
HR - Det här är inte bra helt enkelt - 1
PL - En totalblek kopia av en 5 år gammal hit - 0
RS - (Serbien) Det känns som en dussinlåt där det går 13 på dussinet - 2
CZ - Som rockgillare kan jag bara säga att jag hört bättre - 1
PT - Glad låt, lite annorlunda, men den saknar mycket - 3
MK - Sådär, inget jag skulle nynna på, upprockad dussinpop - 2
NO - Latino utan hetta och passion -1
MT - Känns inte så hot på nått sätt, blandat på nått sätt - 2
AD - Normlt inte min favvistyp av låt, men I like - 5
HU - Fel årtionde och blek redan då - 1
EE - Känns inte som nått jag kommer lyssna på - 2
BE - Jag bara tycker det här är trist, så trist - 2
SI - Bra när bara kören sjunger, resten är gräslig - 1
TR - En av mina favvisar och snygg är han! - 5
AT - Hyfsad låt, bra balanserad på nått sätt, men lite blek - 3
LV -Älskar melodin, men det blir lite mycket och italienskan är bedrövlig - 4

Så vidare går om jag får bestämma:

5 P
Vitryssland
Andorra
Turkiet

4 P
Island
Albanien
Danmark
Lettland

Och 3 P
Cypern
Schweiz
Moldavien
Portugal
Österrike

Nu blev det 12 st, så det är bara att välja bort 2.
Men jag tror att Serbien, Makedonien och Kroatien kommer att gå vidare och att Albanien, Island, Danmark, Portugal och Moldavien inte gör det.

Dvs vidare går: Vitryssland, Andorra, Turkiet, Lettland, Cypern, Schweiz, Österrike, Serbien, Makedonien och Kroatien

Utmanar alla som känner sig manade att komma med en lista på de 10 länder som går vidare från Semifinalen.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

O så härligt med en väl genomarbetad lista.
:)

Anonym sa...

Vitryssland är lovely! ; )

Kim da Costa sa...

Det tråkigaste med helgen är att darling-Ponte inte bloggar.

Ponte sa...

Kim - Nej, så genomarbetad är den inte. Jodå, lite bloggande, men hans brandvägg gillar inte blogger.

Tennis - och snygg dessutom, en liten lammis...