torsdag 1 november 2007

Prioriteringar

Jag är helt imponerad av chefens prioriteringar idag, istället för att jobba med en ny försäljningsmöjlighet som kunde betyda rätt mycket för företagets framtid, så har hon lagt ner hela förmiddagen på att välja sidenband + kartong till årets julerbjudande. Jag blir så trött... Men jag har hållit låg profil som vanligt, det är säkrast så. Och istället för att ge sig ut och pusha våra nylanserade posha produkter, så åker hon på semester i 3 veckor. Jag förstår inte riktigt strategin...

Freddan gjorde också en felprioritering häromdagen, när han valde att skydda Ulrikas muffla och hänga ut hela regeringens taskar till räven. Det var nog inte så genomtänkt, vad har hänt med gammalt hederligt politikersnack som:

"inga kommentarer"
"jag är inte tillräckligt informerad för att uttala mig i ärendet"
"norge är den sista sovjetstaten"
"om hon var 'glad i hatten', det är en tolkningsfråga då 'glad i hatten' är ett relativt luddigt begrepp, jag skulle snarare ha använt 'lindrigt nykter' i debatten"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi borde
1. bli vår egen chef
2. bli politiker

Anonym sa...

Åh, heter din chef Mona Sahlin? Freddan har presskonf. just nu, sköter det mycket bra.

Ponte sa...

Kim - nummer 1, japp! Nummer 2, jag har för många lik i lasten, så det får du ta hand om...

Tennis - nejdå, Mona må vara förvirrad, men det finns damer hon inte kan klå!