måndag 26 november 2007

Håll dig till fina män

Jag hade bestämt med kompis H redan i torsdags att vi på fredagen skulle träffas och ta en runda på byn. Men när jag satt på tåget till Köpenhamn så kom ett SMS från H där han meddelade att han var tvungen att hjälpa en kompis med nått på lördagen så han kunde inte vara bakis då, men att jag skulle komma dit och sova över hos honom så vi kunde gå ut på lördagen.

Typiskt, men jag brukar ju kunna ta hand om mig själv så det kändes inte allt för jobbigt. Så efter ett tag och ett par riktigt tråkiga människor, hamnade jag på en bar där det vanligen inte är så mycket folk, men i fredags var det knökat, inte när jag kom, men en halvtimma senare. Det var alla människorna som haft julefrokost med sina vänner som kom inramlande.

Där träffade jag favvobartendern som hade ledigt, så han (som vanligen är tystlåten och korrekt) kom och kramade om mig och undrade var Vikingen höll till, så jag svarade att jag inte hade någon aning om det och att jag inte direkt har någon kontakt med honom längre. "Bra, för han är märklig och han stinker", tyckte bartendern. Öhhh, OK...

Nästa dag var bartendern nykter och i tjänst fast trött och med små lätt röda ögon, och bad lite om ursäkt att han sagt det om Vikingen, men fortsatte "Du borde hålla mig till finare män, som dig själv". Då blev Ponte lite generad... Hade jag varit lite snabbare så skulle jag ha kontrat med nått ekivokt (som darlingen Kim hade uttryckt det), men det kom jag först på minuten senare och var det ju lite sent...

Och det var en latino i baren, samma som jag träffat i september också den gången när jag var typ nydumpad av Vikingen. Men trots att han är fin (Latinon) så är det nått med honom som gör att jag är lätt försiktig, jag kan inte sätta fingret på det, men nått är det... Men framåt halv 3 snåret så blev det nattbussen hem till kompis H för slaggning på hans madrass. För på lördagen skulle det komma mera...

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Vad hade du sagt då?

Latinon är märklig om han känns märklig. Bort med honom.

Ponte sa...

Att jag håller mig till heta bartender, hänger du med hem?

Latinon talar halvkass engelska och obefintlig danska, vilket gör att samtal ibland blir lite slumpartade och därför orkar man inte riktigt med kallprat...