torsdag 15 november 2007

Kaffedrama

Idag är jag lätt förvirrad, kaffepulvret i kaffeburken på jobbet var slut, så jag plockade fram ett nytt paket, öppnade det och håvade upp 10 mått som jag inte fyllde Melitta-påsen med, jag tömde kaffet i burken. Sedan stod jag där med ett nästan fullt paket kaffe i handen och visste inte vad jag skulle göra med det. Är helt förvirrad idag... Men kom på hur det skulle vara till slut, så kaffet blev kokat, burken påfylld och paketet tömt.

Dessutom har vi en kaffemaskin, men den kokar inget vidare kaffe, så ingen använder den mer än till tevatten och choklad. Förra veckan hade vi revisorerna och några från banken här, och eftersom det fanns nykokt kaffe (till personalens fika) men inte tillräckligt för alla gästerna, så blev gästerna serverade från automaten. Dagen efter kom killen från uthyraren för att rengöra automaten.

- Ni använder den inte värst mycket va? Undrade killen.
- Nej, oftast inte, svarade jag, varför undrar du?
- Det har möglat som fan här i behållaren för kaffepulver, svarade han...

Så det kan gå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äckel äckel äckel!
Jag har med mig mitt eget snabbkaffe för att undvika onödigt drama. Det finns nog med drama ändå.

Gos.

Ponte sa...

Lite drama piggar upp vardagen, men ibland kan det gå till överdrift...