måndag 12 november 2007

Ärlig och oärlig

Saker och ting blev inte som jag planerat men för att liksom komma vidare i en aningen komplicerad situation valde jag att testa gränserna lite. Jag är idag orolig för att ha mist en vän, Vikingen, och för att jag kan riskera att mista ännu en vän, H, om jag inte sköter mina kort rätt.

Allt är så svårt när man som jag inte vet vad man vill och att jag har svårt att stå för vad jag tycker och tar hellre till en vit lögn än att berätta en sanning som skulle göra den andre ont. I fallet med kompis H, kunde jag liksom inte förra året när vi gång på gång hade diskussionen om att han ville ha mig men jag ville inte ha honom, vara ärlig och säga "jag tycker du är oattraktiv och har absolut ingen lust att se dig naken", det fanns något annat som var mycket lättare att använda som argument, nått som också var ett minus, men inte det stora minuset egentligen...

Nu är ju problemet att det lilla minuset fallit som argument, kompis H vet det inte, men det är nog möjligt att han får veta det. Så jag skulle till en början ha varit ärlig, för ärlighet varar längst...

3 kommentarer:

Anonym sa...

O vilket är det lilla minuset?? Man kan inte alltid vara ärlig, hur kul är det för den andre att höra att han e ful osv, nej då vill nog allra hellre höra en vit lögn, hade jag föredragit iaf.

Rexxie sa...

Du behöver kanske inte vara så brysk och säga att han är oattraktiv? Du får väl linda in det lite i alla fall!

Ponte sa...

Anonym & Rexxie - Den vita lögnen var riktigt bra den dagen för ett och ett halvt år sedan, men nu fungerar den inte nått vidare längre...