onsdag 31 oktober 2007

Så kom jul-chocken

Vikingen, kompis H och jag hade sent på lördagskvällen varit på baren Centralhjørnet och allt där inne var som vanligt, ölen smakade bra och folket verkade glada. Så på söndagen kom Vikingen och jag dit och när man öppnade dörren tappade man nästan hakan...

Om man tar alla juldekorationer på Åhléns City i Stockholm och pressar in dem i en bar på 50 kvadratmeter, så var det... Det var ett tiotal julgranar, hundratals kulor i handbollsstorlek som hängde i taket, tomtar, klappar och allt annat som hör till och som pricken över i:et ett renhuvud (i plast) som såg ut som Rudolf...


en inte alltför bra bild i barmörkret

en av alla julgranar

Så julstämning var inte nått som saknades i den baren, det kan jag garantera. Dessutom, var vi poppis på söndagen, både Vikingen och jag, vi hade mer eller mindre kö av villiga män, på en söndag. Jag förstod ingenting, men de kanske hade fått julstämning men saknade en tomtenisse vad vet jag.

Sedan blev det till att bege sig hemmåt så man hann i säng för några timmars sömn innan måndagens hårda arbete satte igång igen...

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Hittade du något stort paket att leka med då?

Anonym sa...

Men Rexxie!
Det är inte storleken som räknas! Det är prislappen.

Rexxie sa...

Snälla Kim! För min del så nöjer jag mig med vilket paket som helst...

Ponte sa...

Rexxie - jag är mer för små paket, men de får gärna vara hårda och de bör inte låta allt för mycket när man skakar dem...

Kim - men bör man inte ta bort prislappen innan man typ kör..., förlåt, slår in den?