söndag 18 november 2007

Mer om Vikingen

Igår hade jag tänkt skriva om Vikingen, men som tur var gjorde jag inte det för det hela förändrades per SMS igårkväll.

De sista 2 månaderna när vi varit ute Vikingen och jag, har vi ofta fått frågan om vi är ett par och strategisk som man är så har jag låtit Vikingen svara och svaret har alltid varit -Nej, vi är bara kompisar.

Så förra lördagen när Vikingen, Färgaren och jag hängde i baren och blev erbjudna att vara med på orgie kändes allt konstigt, men jag tänkte att det också kunde få det hela att lämna det limbo som omgärdat mitt liv i några månader.

I måndags SMS-ade jag Vikingen och bad om ursäkt för mitt uppträdande (trots att jag frågat honom ett antal gånger om det var OK att jag traskade hem med Färgaren och Vikingen tyckte att det var det). Inget svar.

I onsdags SMS-ade jag honom igen och gratulerade honom till valresultatet (som ju gått hans väg) och bad igen om ursäkt. Inget svar förrän i fredags, skönt med ett livstecken.

Igårkväll kom ett nytt SMS, ett som någon av mina typ 5 läsare uppfattar som ett plus, Vikingen meddelade att han kan inte hålla på att träffa någon vars bekanta gräver i byxorna på varandra och en av dem tillochmed hängde ut den ståendes i baren. Sedan skrev han också att han hoppas att jag, trots hans avbrytande av kompisrelationen eller vad det nu var, fortsatt kommer att hälsa trevligt på honom när vi träffar på varandra i en bar.

Då insåg jag att herregud, killen kan inte ha förstått mycket när det gäller mig, jag hälsar fint på alla som vill hälsa på mig, undantaget odrägliga fulla äckelgubbar och Vikingen passar inte riktigt in i den kategorin. Så nu är man fri fri fri fri och singel igen!!

Lär man sig något av allt detta? Knappast, jag lär mig aldrig nått...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du o Vikingen e lite småkära i varandra fast ni kanske inte insett de ännu

Anonym sa...

Du lär dig, hjärtat. Det gör du.
Men du måste göra det på egen hand så jag säger inget mer än så.
:)

Ponte sa...

Anonym - Nja, så där, det kommer nog ett inlägg om det också...

Kimhjärtat - Det får framtiden utvisa, men jag har lärt mig en sak iallafall och det är något jag håller för mig själv...

Anonym sa...

Hoppas du fyllebloggar om din nya lärdom. :) Även jag, fastän jag är gammal i gaygamet, behöver lära mig nytt och fräscht!

Ponte sa...

Det är inget smaskigt, tro mig, bara en sådan tanke om beteenden jag bör undvika eftersomd et inte passar mig...