fredag 9 november 2007

Snaps och Frikadeller till frukost

Så när vi masade oss ur sängen vid halv 5 började det så smått att skymma, en hel dag i sängen, nåja... Vikingen var superhungrig och stack iväg för att handla. Han kom hem med ett kilo köttfärs och ställde sig och lagade danska frikadeller med muskot i.

Jag tog hand om kaffekokningen och det andra småplocket, så samarbetet fungerade bra. Men när vi skulle äta plockades en flarra Aalborg snaps fram, urk dagen efter 2 kvällar i rad, men det gled ner två eller tre snapsar och lika många frikadeller.

Efter det bestämde vi oss för att ta en tur på stan innan jag åkte hem. När vi kom till den andra baren för kvällen (där bartendern med de slitna jeansen jobbar) träffade vi en av Vikingens bekanta, en flirtig och rolig herre som är drygt 60. Han presenterade mig en gång för någan han kände som "min svenske älskare"... Hur som helst så hade vi jättetrevligt och den vanligtvis mycket tyste och blyge bartendern hade inte så många gäster, så vi plockade in honom i vår snack-och-skämt-kväll.

Vikingen SMS:ade mig i måndags att den rolige herrn fått med sig den unge blyge bartendern hem. Nåja lite rajtan-tajtan ska man ju få ha även som bartender... En mycket stilla, lugn och trevlig söndagkväll på en bar i Köpenhamn

Inga kommentarer: