onsdag 7 november 2007

En modig grabb

Vissa saker tycker jag bara är förjäkliga och här kommer ett exempel. På väg till jobbet idag läste jag i Metro om Kristian som misshandlats ett antal gånger för att han är bisexuell och som idag själv betalar en livvakt. Hur sjukt är inte det? Läs mer om Kristian här och se honom i REA i SVT kl 19 ikväll.

Jag har som tur är aldrig utsatts för något sådant, jag har fått fingret en gång och någon bakom som muttrade nått om "jävla bögar", båda sakerna inträffade när Vikingen och jag höll hand på stan i Köpenhamn. Och jag är otroligt glad att jag sluppit påhopp, dumma kommentarer och ännu värre fysisk eller psykisk misshandel.

Ibland har jag träffat och snackat med människor som sticker ut från normen och många av dem har råkat ut för både det ena och det andra, nästa inlägg kommer att handla om en av dem. Det betyder inte att jag på något sätt menar att de får skylla sig själva för att de sticker ut, jag älskar dem för det även om jag själv inte har modet att sticka ut även om jag gärna skulle vilja...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah, I know.
Jag tänkte sååå ofta på hur mycket jag behövde en livvakt en gång i tiden.
Det var innan jag anlände till Sthlm.

Älska Sthlm.

(PS Ska bli kul att se när han ändrar status från "bs" till "homo".)

Ponte sa...

Du får skaffa dig en biffig hunk istället för livvakt...

Ponte sa...

Du får skaffa dig en biffig hunk istället för livvakt...