torsdag 13 december 2007

Stjärngossar är vi allihopa

Mums med saffran, men jag har nu på min ålders höst börjat tycka att eftersmaken är äcklig, jag förstår inte, förr i tiden kunde jag få ner 15 lussebullar på en timma, nu jagas jag av smaken fram till lunch redan efter den första...

Idag hade qx.se en lussefråga och då fick man tänka tillbaka på sin försynta, tokblyga barndom. Jag svarade nämligen "Ja jag är kille och har varit Lucia eller tärna", för i elevrådet på högstadiet arrangerade vi en typ julfest och då blev jag lucia och den andra killen tärna, dessutom hande vi 12 sjärngossar.

Nej det där med att vara professionell stjärngosse är något säsongsbetonat och på en morgon ska man dra in hela årets lön som Hasse & Tages Lucifer Lindeman kom fram till.

Jag kommer när mörkast det är här i Norden
När allt synes dött och förfruset på Jorden

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade också en manlig Lucia.
Per hette han.
Han var INTE lika snygg som du var!

Ponte sa...

Jag var då inte snygg, en nörd med ljus i håret...

Anonym sa...

Det låter fint. :)

Ponte sa...

Turligt nog var det rätt mörkt den kvällen vill jag minnas och stearinet tog flera dagar att tvätta bort...