måndag 31 december 2007

På queerfest

Så på lördagskvällen var det bara att göra sig i ordning och svepa ett glas vin för det skulle nämligen bli Queer-party i Helsingborg och det kände jag för. Så jag begav mig dit och kollade på gogo-dansarna.

När jag kom strax efter midnatt var där inte många, men när man kom in i lokalen så fick man en liten Queer as Folk- känsla med tanke på deras favvoställe Babylon. En inoljad dansare i minimala kallingar stod i en bur högt upp och åmade sig. De andra 2 dansarna höll till på andra ställen.

Känslan försvann snabbt, för det var halvödsligt där inne, 50 personer på ett ställe med plats för minst 300, det blir rätt så tomt. Senare ramlade det in några till, men efter kl 2 började det att tunnas ut igen så jag gick också då.

Svenskar är tråkigare än danskar, så är det bara. Men men, då har jag sett det och ambitionen var det inget fel på, men marknadsföringen av eventet var väl inget vidare, det var bara en tillfällighet att jag upptäckte det.

Så om jag skulle betygsätta på samma skala som Köpenhamnsställena så skulle det bli en 2:a, ett och ett halvt poäng för ambitionen och genomförandet (det var riktigt bra) och ett halvt poäng för gogo-dansarna, sånt gillar vi. Men stämningen var heldöd...

Den ena gogo-dansaren med vältränad bar inoljad överkropp passade på att stöta på alla kvinnor i lokalen när han hade paus, vet inte riktigt hur det gick.

Inga kommentarer: