måndag 31 december 2007

Homoguide CPH - Code

Code är en nyöppnad Loungebar som ligger på Rådhusstræde 1, ganska nära Rådhusplatsen. Stället marknadsför sig som Europas läckraste gay lounge / café och bar.

Beskrivning
Code har varit på gång länge, den skulle ha öppnat i maj, men det har skjutits på ett antal gånger och tillslut slogs portarna upp nu sent på hösten. Lokalen är vackert modern, inredningen är verligen något speciellt, det har inte snålats på något. Här känner man sig helt borttappad, för om Oscar har de fina människorna så ligger code några snäpp längre fram. Jag tror att Code är det största stället i Köpenhamn, här finns bar, mysiga soffgrupper, ståbord, dansgolv och allt annat som ska finnas på ett sådant ställe. När jag var där var det bara män i lokalen, antingen klädda i det senaste eller i kostym eller kavaj.

Stämningen
Stämningen är lugn, bartenderna är välutbildade och kan fixa i stort sätt vad du vill ha i drinkväg, det lär vara lite mer partystämning sent på kvällen. Det är temakvällar med dragshow, med dj och förra veckan var det bingo...

Priser
Priserna är helt OK, det är samma team som driver Code som också driver Jailhouse och prispolitiken verkar vara den samma.

Personliga tankar
Det här är ju verkligen inte mitt ställe, men jag tror stenhårt på det och jag är efter ett besök övertygad om att Code är här för att stanna.

Hemsida
www.code.dk

Betyg
4 Inte mitt ställe, men ett ställe i tiden. Enda minuset är att bardisken är för hög alternativt att stolarna är för låga, det är svårt att dricka drinkar när glaset står i ansiktshöjd.

Inga kommentarer: