onsdag 12 december 2007

Ett nytt medlemskort

Så vi återkom till Köpenhamn, lätt onyktra och Ponte hade fått 2 gammeldansk vilket inte var sådär jättebra, men det gick ner i alla fall. Kompis H skulle absolut till spelmaskinerna och då är han så satans tradig, men jag gick med på det, kunde ju alltid träffa på någon bekanting.

Efter att ha snackat lite skit med dem omkring mig dök det upp en man som till att börja med förklarade att han var hetero och bara ute för att dricka öl och eftersom den baren är rätt trevlig så valde han den, ”dra den om geten du”. Kompis H spelade bort 500 kr totalt under kvällen och framåt 3-tiden kom han på att han var jättetrött och skulle hem.

- Jag lämnar dörren olåst så du kan komma in och lägger madrassen i hallen, sa kompis H.
- Utmärkt, svarade jag.

Mannen vid sidan var lite trevlig, men för gammal för att vara intressant och efter en stund dök 2 killar jag skickat till bastuklubben tidigare under kvällen (spanska turister som nästan inte kunde någon engelska) och de verkade nöjda. De ville från början veta vägen till Body Bio som är en mixad homo och hetero sexklubb, men jag avrådde dem eftersom jag bara hört mindre smickrande saker om det stället och föreslog bastuklubben, den ligger ju dessutom nära alla homoställen.

Längre ner i baren satt killen med kaninöronen, hans vackre latinovän och hans lesbiska väninna. Passade på att inleda ett samtal med väninnan som visade sig mycket trevlig och efter ett tag var det stängningsdags, så jag hängde med dem till en nattklubb.

Sedan 1 nov måste man ha medlemskort för att komma in på nattklubben (en helt korkad idé enligt min ringa mening) på torsdagar, fredagar och lördagar. Kortet kan man hämta gratis på klubben veckans övriga dagar mellan midnatt och 06.00. Det betyder att jag inte kan få ett eftersom jag inte hänger i Köpenhamn på vardagsnätter. Men eftersom de fått så massiv kritik lät man alla komma in i december så de kunde få sina kort och jag är nu ägare till ett. Men fortfarande, turister kommer inte in…

Det var tokpackat där inte, varmt, svettigt, packat och rökdimma, så efter en stund gav jag upp och tänkte åka hem. Frågan var ska jag åka direkt hem eller ska jag sova hos kompis H och kanske ta en liten söndagstur på stan?

Inga kommentarer: