fredag 28 december 2007

En jul i detalj

Timme 0-5 Resa
Timme 5-8 Besök hos lillebror
Timme 8-14 Gaggande med papsen
Timme 14-22 Dålig sömn
Timme 22-25 Julskinkslagning och frukost
Timma 25-27 Gaggande med papsen
Timma 27-34 Middag och gagg hos mamsen
Timma 34-35 Skinkgriljering
Timma 35-38 Gaggande med papsen och julklappsinslagning
Timma 38-46 Dålig sömn
Timma 46-50 Jansonlagning och frukost
Timma 50-52,5 Julätning hos farmor
Timma 52,5-54 Kalle Anka
Timma 54-55 Fika
Timma 55-57 En tur till mamsen för julklappsutdelning
Timma 57-63 Fika, julklappsutdelning och gaggande
Timma 63-70 Dålig sömn
Timma 70-73 Frukost och gaggande med papsen
Timma 73-81 Jullunch hos morföräldrarna
Timma 81-86 Gaggande med papsen och väskpackning
Timma 86-94 Dålig sömn
Timma 94-96 Frukost och gaggande med papsen
Timma 96-97 Besök hos farmor
Timma 97-98 På flygplatsen
Timma 98-103 Hemresan

Men för att sammanfatta det hela, jag är glad att det är jul bara en gång om året och det känns lite klent att inte stanna längre när man reser så långt, men jag kryper på väggarna redan efter 3 dygn.

Jag lever ett för fritt liv här i Skåne, jag kan hitta på vad jag känner för och behöver inte anpassa mig värst mycket. Men att sitta på landet i Norrland och inte kunna ta sig någonstans är inte någon hit och passar inte in i min livsstil. Därför kommer jag inte att flytta tillbaka under överskådlig framtid.

Nu är det mer än ett halvår till nästa norrlandsresa och jag ser verkligen fram emot att spendera den tiden på diverse dåligheter. Det har jag gjort mig förtjänt av tycker jag, eller vad tycker ni? OK jag vet att jag är väldigt egoistisk, men man måste få klaga lite, dessutom saknar jag en man att sova sked med, det irriterar mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man förtjänar typ allt när man har varit i norrland!

Ponte sa...

Japp, vad förtjänar du Tennis som varit där dubbelt så länge?