onsdag 19 december 2007

Fyllesvammel

Har just snackat med en jättefull kompis H som stod på huvudet och slog i knät när föll och jag fick höra allt i direktsänding. Efter 20 minuters fyllesnack där han frågade minst 5 gånger om när jag skulle till Norrland och säkert 10 gånger om när jag kommer till Köpenhamn nästa gång och 15 gånger om jag inte kunde komma dit ikväll gav han äntligen upp och sa hejdå.

Att vara nykter och få ett samtal av någon jättefull är ingen hit, men men... Dessutom tror jag inte ett sånt fyllelås på mobilen fungerar, för han brukar ringa på kvällen efter att ha jobbat till 3 och efter det ölat och shottat i en 5-6 timmar.

Jag tror det är läge att distansera sig lite och låta honom ta initiativen till att mötas, för då kanske det inte blir alltför ofta, men vem vet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej P.
Ville bara önska God Jul.
Ska försöka ta mig i kragen och maila.
//BåstadGrabb

Anonym sa...

åh herregud!Fyllesamtal är mer tärande än att jobba med demnta ju! Kämpa på!

Ponte sa...

båstadsgrabb - det låter bra

Tennis - Dementa kommer heller inte ihåg vad man säger...