måndag 3 december 2007

Jul, blod och måndagar

Så har ännu en vecka börjat och jag fick ett första dåligt omen redan när jag väntade på bussen till jobbet. På trottoaren kom en skäggig vinglig gubbe gående och när han kom närmare såg jag att han var blodig i halva ansiktet.

Frågan är om man ska hjälpa honom? Men det vågade jag inte, jag vet inte om han var full eller hög och han såg halvfarlig och läskig ut. Hoppas han klarade sig, jag har iallafall inte läst nått på lokalblaskans hemsida om en man som hittats död i idag. Vad hade ni gjort?

Nåja, måndagen är till enda och 20% av arbetsveckan likaså, imorgon är en ny dag i livets drama och pensioneringen är nu en dag närmare och 3 veckor till julafton kära vänner...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad härligt det lät när 20% av arbetsveckan redan är över. =)

Ponte sa...

Japp och nu är det snart 25%!!!