söndag 23 december 2007

Flygdrama

Efter 6 timmars resande så är man inte så sugen på att resa hem igen på onsdag, men redan nu känns det skönt att veta att det inte är mer än 3 dygn kvar...

Det var en kille med flygrädd katt igår, katten förde ett helvetes liv på Arlanda och när vi kom fram, det var orkester, kör, protester och allmänt vrålande, men på planet var den för rädd för att säga ett knyst.

Och gamla tantor, damen som skötte incheckningen sa tydligt att ni som sitter på rad 11 och högre ska komma först och kliva på planet genom den bakre ingången eftersom man just nu hjälper ombord flera handikappade genom den främre ingången. Snabbt var det 2 tantor 80+ som armbågade sig frm och blev ombedda att vänta för de skulle sitta på rad 4 eller nått.

- Det är då alldeles för komplicerat att flyga nu för tiden tyckte den ena och den andra höll med...

Det skulle vara 30 cm snö hade jag fått berättat för mig, men det är det INTE! Åkrarna ner mot sjön har större grå-svart-gröna partier än vita, usch inte en snöfattig jul igen!

Nu håller jag som bäst på att ugnsbaka 2 små skinkor så papsen har nått att festa på fram till 13-dagen och skinka till frukost imorgon blir det minsann. Och vi ska nu till att klä granen, papsen har skidat i skogen och plockat hem en av de finare granar han hittat, annars brukar de vara glesa med klena frenar, men den här är nästan kungsgransstil på, snyggt. Vi får se hur många kulor vi hittar att hänga i...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såå dåligt med snö! Vad ska man göra lixom.. det går ju inte ens att sparka!

Ponte sa...

Det är helt fördjävligt, jag ska ringa Pohlman imorgon och klaga...

Anonym sa...

Jag var en av tanterna. Och Sebbe var katten...
Förlåt!

Ponte sa...

Hmmm, jag tyckte väl jag kände igen dig...