fredag 14 december 2007

En lååång kvälls väg mot natt

Ikväll blir det julfest med jobbet, allt ska vara så fint, tillgjort och planerat. Oh vilken vilket gott vin, oh vilken tjusig klänning, oh vilken matchande färg dina skor har, var har du funnit det bedårande armbandet osv. Jag kräks på sånt...

Så Ponte får sitta och hålla god min, vilket han ju gjort i hela sitt liv och därför kan det, lite iallafall. Och jag får drömma om roligare saker. Förra årets julfest tog 5 timmar och kändes som ett par dygn, det var bara den sista timman som var OK för de släpper ju loss lite när de blir berusade.

Jag vill ha mer action, roligare människor, mindre fokus på att allt ska vara perfekt, för en perfekt julfest enligt mitt mått är inte en där alla ska vara så fiiiiina som möjligt och där maten kommer vid exakt rätt tid, min perfekta julfest är en där alla bjuder till, har kul och kan vara spontana och sig själva. Livet är för kort för att tjafsa med etikett och liknande på en julfest med 12 personer där alla känner varandra och jobbar ihop. Fisförnäma människor är det värsta jag vet...

Inga kommentarer: