måndag 17 december 2007

Sex barer på en natt

Så blev det lördag och jag hade sedan tidigare bestämt mig för att sticka till Köpenhamn ganska tidigt så man kunde titta lite i affärer, men så blev det inte.

Jag hade inte riktigt koll på mina planer, för kompis H hade bjudit in mig till middag hemma hos honom och jag kände inte för att sitta med kompis H och hans alko-ex halva kvällen, och jag hade inte hört ett pip från H om det på flera dagar. Läderklubben kändes inte så intressant eftersom Naked Nisse Party inte är min grej tror jag, är inte sådär överdrivet glad för att visa upp min nakna kropp till höger och vänster...

Så det fick bli en barrunda istället. På första stället var det 2 farbröder, bartendern och jag, så jag stannade inte så länge... Och efter en stund kom han babbelmonstret från förra veckan in, så jag drack upp snabbt och försvann vidare. På ställe nummer 2 var det också ett babbelmonster, men han pratade med någon stackare com verkade ytterst ointresserad, anledningen var att under den timman jag var där, snackade han oavbrutet om hur fantastiskt allt var i Thailand. "Jag köpte en sådan för 100 kr och i Danmark hade den kostat minst 500". "Och sedan köpte jag..."

Så blev det till att dra till ställe nummer tre och där träffade jag någon jag kände iallafall, han var ute och letade efter sin cykel som han supit bort kvällen innan och behövde en vätskekontroll i baren innan han fortsatte. Problemet var att han inte mindes om han tagit med sig cykeln in till stan ens. Det dök upp en annan man där också, han påstod sig känna igen mig men utan skägg.

Det lär nämligen finnas en stackars kille som är ganska lik mig som också till och från hänger i barer i Köpenhamn och det är inte första gången jag blir tagen för att vara honom, men de flesta inser misstaget ganska snabbt eftersom han ju är dansk. När jag hade traskat vidare lite senare på kvällen träffade jag på honom med cykeln igen och då berättade han att den andra sagt en massa mindre smickrande saker om mig och att jag var genomfalsk och inte den jag utgav mig för att vara.

Sedan träffade jag busschauffören från julefrokosten och 2 jättetrevliga Stockholmare (jo det finns trevliga stockholmare, ganska många tillochmed) och vi traskade till bar nummer 4 för kvällen och där träffade vi favvofarbröderna och när de gått för att förlusta sig passade chauffören och jag på att ta en bar nummer 5 och nummer 6 innan jag gav upp och åkte hem. Så det blev en lång natt och ingen att dela säng med, trist trist trist...

Inga kommentarer: