fredag 28 december 2007

Jag har alltid velat

I dagens horoskop står:
Du oroar dig mycket för något som med största sannolikhet inte kommer att inträffa, fokusera på viktigare saker

Och i det österländska står:
Skjut inte fram sådant du kan göra idag

Planen för kvällen var att träffa kompis H för han har bjudit hem mig igen och eftersom han gjorde det när han fylleringde förra veckan (båda gångerna) så var jag något tveksam om han menade allvar eller om han bara skulle glömma det. Jag har inte fått nått svar på SMS eller telefon igår och idag, men så fick jag ett svar nyss att han är sjuk.

Då vet jag det och kan planera min egen kväll och därmed har det första horoskopet slagit in. Redan när jag såg det i tidningen på bussen på väg till jobbet imorse funderade jag över om det betydde vad jag trodde och tydligen.

Nu uppkommer ju nästa fundering, vad är det jag inte ska skjuta upp? Fixa datorn klar eller en annan planerad sak (i Köpenhamn) som jag hela tiden misslyckas med på grund av den ena eller andra anledningen.

Jag borde nog stanna hemma och ta hand om datorn eftersom jag är rätt trött, men efter norrlandsvistelsen så behöver jag roa mig och eftersom jag har planer de andra kvällarna i helgen så kan själv hitta på vad jag vill ikväll. Tror jag börjar med en tupplur i soffan när jag kommer hem och så ser vi vad som händer, verkar det som en bra tanke?

Inga kommentarer: