onsdag 16 juli 2008

IQ fiskpinne?

När jag kom tillbaka var det någon bekanting där men han var upptagen med att ragga upp en kille, så jag tänkte låta honom sköta det utan min inblandning och tog plats längre ner i baren. Turligt nog hade Vikingen gått. Hälsade på stammisarna, snackade lite skit med killen bredvid och så plötsligt dök han upp...

En norsk i 50-årsåldern, kommunist till trosuppfattningen och järnvägsarbetare till yrket. Det är nått fel med norrmän, det kan inte vara bra att äta så mycket fisk och ha lusekofta, och den här var inget undantag. Babbel babbel babbel, dessutom var han inte helt främmande för tanken om proletariatets diktatur. Jag lyssnade inte, jag drack öl och han babblade på utan att märka att jag inte lyssnade.

När han nyss köpt en öl så tackade jag för mig för att gå vidare, han svepte den och hängde på, Akkurat... Men i nästa bar hittade jag en lesbisk bekant som jag överföll och bjöd på shots och efter en stund traskade norrbaggen vidare. Mycket skönt.

Efter en stund dök Jylländaren (läs om honom här och här) upp, han var på semester i Köpenhamn och tycket det var skoj att springa på mig igen. Han gav mig en massa jobbsökartips och det kändes bra, jag fick några användbara saker, härligt... Så vi traskade vidare och träffade på några av hans polare och deras polare, så den ena killen (som tydligen inte kände Jylländaren sedan tidigare) förklarade att han var intresserad av honom och undrade hur man fick honom isäng. Höll på att svara "det var inte så svårt..." men tänkte att det kanske inte passade sig. Hittade på något långt snårigt svammel istället.

Men en av hans polare var dessutom intresserad av mig förstod jag, han bytte plats för att få den bredvid mig och såg väl helt OK ut. Men jag insåg rätt snabbt att killen hade lite för låg IQ för att jag skulle orka med honom. "Jag tar hellre en kvinna med mycket innanför blusen än en med mycket mellan öronen" lär Bruce Springsteen ha sagt. Om man anpassar det till en manskropp så håller jag inte hel med, allt för korkade orkar jag bara inte med, de behöver inte vara tok intellegenta, men högre IQ än kuklängden uppskattas...

3 kommentarer:

Daniel sa...

Det var en händelserik kväll, hoppas på bättre IQ tur nästa gång!

Ponte sa...

Japp eller mindre välutrustad...

Anonym sa...

Det är verkligen jobbigt när en hunk visar sig vara blåst. Mycket oattraktivt.