måndag 21 juli 2008

Fladdriga handleder

Usch vad det blev bråttom i fredags, först kom jag iväg från jobbet en kvart senare än jag brukar, sedan hade jag en bankomat som var dum mot mig och jag var tvungen att sticka 20 minuter tidigare för att missa helgens megatågtrassel i Danmark, så det var till att vara snabb.

Nådde fram, fick lite McD mat och hamnade i en bar. Det var fullsatt vid bardisken, men när jag kom in och spanade efter en plats var det någon som gick och snabb som man är tog man den platsen. Med facit i hand skulle jag ha stått.

Mannen bredvid visade sig vara irländare, medelålders, rundlagd och med mycket fladdriga handleder. Jag har inget emot killar som är lite feminina, men den kombinationen är jag emot.

Först undrade han om jag var amerikan, sedan tyckte han att jag såg ut som en medeltida keltisk kung, ingen av komplimangerna fick mig att mjukna nämnvärt. Redan efter 5 minuter bestämde jag mig för att dricka upp lite långsamt och sedan slinka iväg till nästa ställe, men det sket sig för en av mina bekantingar i baren tyckte sig vara skyldig mig en öl och beställde en utan min vetskap, så det blev till att stanna ett tag till.

Irländaren ledsnade lite på mig efter en stund, eller det var vad jag trodde när han började prata och skratta med paret på sin andra sida, dessvärre var det bara tillfälligt och jag hade ett hånglande par vid min andra sida så de var inte värst snackiga...

Nåja, jag traskade vidare och irländaren (som inte ville på nått ställe där det kan finnas lesbiska) stannade kvar och tyckte att jag skulle komma tillbaka så snart som möjligt och att jag skulle träffa honom på samma ställe nästa kväll osv. Jag tackade nej.

Gick förbi ett ställe som var väldigt fullt och nådde fram till nästa, det var nästan lika fullt, men där såg jag två vänner som jag snabbt våldgästade eftersom en av kunderna är en mycket jobbig man i berusat tillstånd och jag kände inte för fler sådan, men det skulle komma mera...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Den kombinationen är jag emot". :D
Går du med plakat: "Ner med medelålders, rundlagda irländare med mycket fladdriga handleder"?

Ponte sa...

Jajjamensan!