fredag 18 juli 2008

Man behöver inte vara smart för att bli chef

Två roliga incidenter de sista två dagarna.

Igår: Vi har bytt design på fakturorna och flera kunder har haft frågor om vissa saker, så det finns nu en liten förklaring som faxas eller mejlas till dem som har frågor. Så chefen förklarade igår glatt att hon kopierat upp 50 ex och lagt bredvid faxen "det borde räcka till efter månadsskiftet".

Idag: Chefen har fått ett mejl med ett avtal i pdf-format och när hon öppnar det visar det sig att det är inscannat upp-och-ner. Så hon kommer till mig, förklarar problemet och undrar hur hon gör för att få utskriften rättvänd.

7 kommentarer:

Rexxie sa...

Hahaha!

1. Kasta bort 49 ex och gå in och klaga på att de börjar ta slut.

2. Be henne vända på skärmen upp-och-ner eftersom det är enda lösningen.

Rexxie sa...

Aha, det var utskriften av PDF'en som hon var orolig för!

Be henne vända på pappren i skrivaren...

Anonym sa...

Man behöver inte vara smart.
Man behöver bara vara ondskefull.

Anonym sa...

Ha ha helt underbart, nästan så jag måste testa de där på mina kollegor... Jag skyller nämligen alltid på att jag är blond och svensk (jobbar i cph)Hur kan du hålla dig från att idiotförklara människan? Jag är för ondskefull för att kunna hålla tyst.

Ponte sa...

Rexxie - nejdå, jag bara fnissar i min ensamhet åt det, men jag höll på att börja rulla runt på golvet och vrida mig av gapflabb båda gångerna.

Kim - Du har så rätt, vill bara lägga till "beräknande"

Camilla - Det gjorde jag första veckan hon var här för typ 7 år sedan eftersom hon saknade vitala kunskaper för jobbet som assistent, nu är hon VD och inte ett dugg smartare...

Anonym sa...

HAHAHAHA! Värsta farsen!

Ponte sa...

Det kan man säga...