tisdag 8 juli 2008

Mat i stora lass

Jo så här var det, Ponte hade redan före helgen planerat att kanske åka till Köpenhamn på söndagen för att äta gratis brunch på homobar, det är ett återkommande evenemang en gång i månaden och jag har hört en hel del om det men aldrig kommit mig för att vara med. Så när jag tagit mig ur sängen på söndagsförmiddagen så kändes det som en bra lösning att ta det lite lugnt hemmavid och sedan dra till brunch.

Efter en massa tågtrassel kom jag fram, traskade till baren och det visade sig vara en hel del folk där. Hela upplägget med brunchen är ju typ att ge lite tillbaka till kunderna som sitter där om kvällarna och spenderar en massa pengar på öl och sprit, men av dem som satt där och åt var det bara ett par stycken jag överhuvudtaget kände igen...

Så det var uppdukat 2 sorters sill, 2 sorters bröd, ägghalvor, gurka, tomat, paprika, rostbiff, frikadeller, skinka, legymsallad, potatissallad, 2 sorters dessertostar och kaffe. Dessutom klassiska danska tillbehör som kapris (som man kan äta till allt), riven pepparrot (som man kan äta till allt), rostad lök (som man kan äta till allt) och remoulade (som man kan äta till allt)... Personligen blev det inte så mycket ätande för det var tokvarmt där inne och äta när man svettas är inte riktigt min grej.

En av mina bartenderbekantingar tittade förbi baren och konstaterade att sådana här dagar förstår man varför man jobbar de senare passen när det är rätt så mörkt, för människorna här är inte vackra att titta på i dagsljus!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är därför jag bara rör mig bland folk när det är mörkt.
Stackarna ska inte behöva se mitt slitna ansikte!

Pepparrot är godis.

Ponte sa...

Dansken får ju se dig i dagsljus och danskar är lite kräsna, så det kan inte vara annat än ett vackert ansikte...