fredag 4 juli 2008

Gott och blandat

Idag inleds SM i guldvaskning i Ädelfors, det låter som ett toppenställe att bo på om man vill ha lite vardagslyx i tillvaron...

Äntligen är det fredag och Ponte har sovit urkasst hela veckan, känner mig just nu som en mindre pigg 90-åring, men ikväll blir det till att slappa och snarka järnet fram till lunchtid imorgon, men jag antar att det går som det brukar, halv 7 vaknar man och kan inte somna om. Men vi får se... Min kompis föreslog akupunktur mot min sömnlöshet, någon som vet om det fungerar?

Igår gjorde jag nått mycket manligt, rensade avloppet i duschen, för igårmorse när jag duschat stod det mer än 1 cm vatten över hela badrumsgolvet, och det visade sig att det plötsligt blivit nästan stopp. Avloppsrensning är inte en av mina favvosysselsättningar, men det behövde fixas, usch.

Och ingen Köpenhamn ikväll för min del, det känns lite trist på ett sätt men rätt skönt på samma gång, jag hade nog somnat på någon barstol någonstans efter ett par öl kan jag tänka mig. Men imorgon blir det FEST!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avloppsrensning är bland det värsta man kan göra i hemmet.
Jag brukar ju ge Hundvakten presenter om han fixar det åt mig.
Hushållsnära tjänster heter det väl.

Prova akupunktur!
Återkom med rapport.

Ponte sa...

Du har då tur som har en hantverkare som ställer upp på allt... Funderar på att testa akupunktur, vi får se.