måndag 28 juli 2008

En varm lördag

Lördagskvällen i Köpenhamn började ensamt, det var fortfarande jättevarmt och solen var på nedåtramlande när jag tittade in i baren och fann bartendern ensam. Men eftersom det var just den bartendern så stannade jag och snackade skit med honom under den timman då det inte var några andra gäster, men sedan ramlade de in den ena efter den andra.

Efter ett tag dök han upp igen, farbrorn från Norrland och han var lika tråkig och konstig som förra gången... Turligt nog hade han hängt på uteservering tidigare och gav upp efter ett tag för att gå hem. Då kom favvofarbröderna som var hyfsat på G redan då, men de traskade vidare till sina förlustelser efter en stund och jag kände för att gå vidare.

Traskade förbi det första stället, det var så jäklans fullt såg jag genom den öppna dörren och antagligen olidligt varmt. Så det fick bli nått annat istället och där var det inte så fullt, riktigt varmt men inte olidligt iallafall. Så man tog plats i baren, kollade runt lite och hittade inget att titta på men det skulle snart ändras...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att det finns så många ställen att gå till. :)

Daniel sa...

andra bullar skulle det bli om jag skulle från Finska saatana norrland kom på besök. Då skulle vi ha kul! ;)

Ponte sa...

Kim - Tyvärr inte tillräckligt många...

Daniel - Ja, vad väntar du på?