torsdag 10 juli 2008

Kortisar

Blandade kortisar om nassar, kaffe, långpromme och glass

På temat nassar och politikerveckan i Almedalen så intervjuades en kille från nationaldemokraterna som höll torgmöte framför domkyrkan i Visby. Några kyrkobesökare tyckte det var mindre kul och killen sa på frågan varför de höll till framför kyrkan att kyrkan inte alls håller på traditionerna och anpassar sig allt för mycket. Jag väntade mig att det skulle komma nått invandrar- eller homofientligt, men inte då. För efter några sekunders betänketid kunde han bara dra fram kvinnliga präster som exempel...

Hamnade på en profil i ett community där ägaren kommer med djupa funderingar. "Hur många måste man ta hårt bakifrån innan man hittar någon som kan koka kaffe till mig nästa morgon"? Klart samband...

Personligen ser jag inte fram emot nästa vecka för redan på tisdag måste jag börja gå till jobbet, det betyder att jag inte kan ligga och dra mig 10-15 minuter som jag gör vanligtvis, antar att bussförarna får som sjuksköterskorna, efter att ha åsamkat allmänheten en massa lidande så får de 125 kr extra i månaden. Det är ca 1000 kr/år efter skatt! Nej tacka vet jag detta...

Magnum Maya var sådär, ska man ha chokladglass så ska det vara lite stuns i den och det var det INTE, men chokladen den var doppad i var rätt kryddigt god iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Mmm hata strejk!!!

Anonym sa...

Jag såg den där grabbben på TV.
Han verkade lagom bright.

Promenera i bra skor. Lova det.

Ponte sa...

Tennis - jag är EMOT

Kim - antar att han inte räknas som en given kandidat till nått nobelpris. Jag har ganska bra skor, har gått 5 dagar i sträck från jobbet och hem i dem utan problem, men nu blir det ju dubbelt så mycket...