torsdag 10 juli 2008

Karlar

Så jag hängde med H och den runda grannen, H berättade om någon han träffat genom gemensamma bekanta, han hade haft dejt med den här killen hela helgen och skulle dejta honom igen hela helgen om 2 veckor. När man känner (redan utan att ens ha träffat den andre) att dessa två inte passar ihop, ska man vara ärlig och säga det eller ska man låta dem lära av sina misstag? Jag valde det senare...

När det gäller H, han är utomordentligt kass på att hitta män, den enda av dem jag träffat som var nått att ha var en kille som var mycket ärlig med att han bara ville ha sex och H vad med på det. De andra jag träffat har varit riktigt dåliga människor, den ena super och knarkar, den andre stal H's pengar, den tredje misshandlade honom.

Hur som helst så traskade vi vidare i kvällen, fick fler öl och jag kände att det nog var dags att gå hem snart så det var till att spela betydligt mer berusad än vad jag faktiskt var, allt för att kunna tjata sig loss från H's grepp. Det hela ledde till att jag var hemma i säng efter midnatt och trött och lätt bakis på måndagsmorgonen, men det får man ta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man är nära-nära vän bör man nog påpeka hur det ligger till. På ett fint sätt så klart.
Alla lär sig ju tyvärr inte av sina misstag. Tur att vi gör det...

Ponte sa...

Den här har jag ju inte träffat, dessutom är det inte på nått dåligt sätt utan åt andra hållet...