söndag 6 juli 2008

Drinkar och sol

Det blev mycket trevligt hemma hos farbröderna igår, mycket varmt att sitta ute men lite skugga kunde vi skrapa ihop som tur var. Sedan blev det drinkar och hemgång framåt 2-draget, en riktigt bra kväll. Och pippande duvor fick vi också se, två gånger passade hon på med olika partners, det gäller att göra fler duvor kanske...

Nu är frågan om jag ska sticka iväg och hitta på nått idag eller om jag ska sitta hemma, svårt val, men det får bli kaffe och mackor till att börja med och sedan ser vi vad som händer. Misstänker att det kan åska till i eftermiddag, det är varmt, lite mulet och mycket kvavt

4 kommentarer:

Daniel sa...

Det e inte varje dag man blir vittne till duv-parning. Lyckos dej! :)

Anonym sa...

Du pippade nog också.
Det tror jag bestämt.

Anonym sa...

My God. Hur såg det dära med duvorna ut?

Ponte sa...

Daniel - jag kände mig verkligen lyckligt lottad

Kim - nej, duvhanen var ytterst svårflörtad

Tennis - Han satte sig bredvid henne, hon hoppade ett par dm åt andra hållet, han följde efter och så höll de på i en timma och sedan tillslut satte han sig på hennes rygg och pippandet tog ca 30 sekunder... Fågelpipp