tisdag 13 maj 2008

Shot på skjortan

Det blev ju en tur till Köpenhamn i fredags igen, kanske ingen högoddsare men iallafall. När jag satt på tåget och hade 10 minuter kvar så ringde min mobil och jag såg att det var kompis H. När han ringer på kvällarna svara jag av princip inte för då är han skitfull och ska berätta för mig hur mycket han vill ha mig och hur fantastisk vän jag är och kommer med frågor varför jag inte kan bli ihop med honom osv. Det hela slutar alltid med att hans kontantkort eller batteri tar slut.

Den här gången var det inte så sent på kvällen, så efter några sekunders noggrant övervägande så svarade jag. Han var ute och undrade om jag ville komma förbi. Jag meddelade att jag bara skulle göra ett snabbt besök på ett annat ställe först och sedan komma över till den bar där han satt.

Det var han den trevlige i DSB-kiosken, så Danmark visade sig från en bra sida. Däremot var det ovanligt klent med folk ute, i den första baren var vi 2 som inte hade fyllt 40 och totalt mindre än 10 gäster. Men en var riktigt full och tappade sin shot över sin kompis i baren, det måste ha blivit mycket kladdigt på skjortan...

Nåja, jag var dagen till ära snabb, för det hela var bara tråkigt, knappt nått folk, bara gamlingar och en tradig bartender. Så jag traskade vidare för att träffa kompis H. På gatan kom två riktiga män och höll hand, sådana 50+are med skägg och rejäl mage, härligt att se, man kan inte komma mycket längre från schlagerfjolla än så...

När jag kom in i baren där H skulle vara kunde jag först inte se honom, så jag hälsade på bartendern och beställde, då dök H upp och förbjöd mig att betala min egen öl, för det skulle han absolut göra och jag gick med på det efter en stund. Det visade sig att han satt vid ett bord dagen till ära och hade dessutom sällskap...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hold your horses!
Jag är rultig, hårig och känner mig gammal som gatan och dessutom är jag schlagerfjolla!
:D

Ponte sa...

Du är purung och anorektisk i jämförelse!