måndag 5 maj 2008

Röda fanors dag

Eftersom Ponte inte var ute och brände skräp i onsdagskväll utan slarvade i en huvudstad långt borta och kom hem nästa morgon, så blev det inte något större första-maj-firande för min del. Men å andra sidan, jag passar inte i rött, så röda fanor är nog inte min grej tror jag. Om jag ska ut och demonstrera så blir det med klassiska 1:a-maj-plakat av typen:

- "Nej till allt"
- "Jag är emot"

Eller också med mina egna plakat av typen:

- "Glattare glidmedel"
- "Fler lesbiska i kungahuset"
- "Söker manlig dildotestare"

Mitt demonstrerande begränsade sig till en promme i ösregnet för att komma åt en latte (som var utspädd av allt regnvatten när jag hemkom med den) och då såg jag demonstrationståget, med poliser och allt!

Tydligen skulle några riktigt röda (eller rödbruna snarare) ut och demonstrera också såg jag, under slagord som "ner med borgarbrackorna" och "medborgarlön". Tror att det var kpml(r):s ungdomsförbund eller nått, antar att de framhöll Castro och Stalin som fina föredömen på framstående och vidsynta ledare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det får räcka med prideparaden.
En demo per år.
Det är mer än nog.

Ponte sa...

Och då kan man nöja sig med att titta på och hänga i gräset tillsammans med en fin hund och en husse med stort hjärta...