onsdag 21 maj 2008

Mer om förra fredagen

När jag lämnat kompis H och bekantingen och fått en chicken wrap i magen, så bar det av till läderklubben minsann, det kändes som kanske sista chansen innan hösten att hoppa i skinnbyxorna, många plusgrader passar inte bra till den outfiten...

Jag önskar att jag hade träffat några som de här finska pojkarna, men det gjorde jag ju inte tyvärr.



Men de nya lokalerna luktade fräscht nymålat, till skillnad från den gamla klubben som luktade osedvanligt instängd jordkällare, en lukt som satt i kläderna mer än en vecka efteråt. Men det var inte någon välbesökt kväll, kanske 25 gäster på sin höjd och en rejält tilltagen lokal. Jag tror inte det är något annat homoställe i Köpenhamn som har så stor bardel faktiskt.

I undervåningen finns lekrum, mörkrum och ännu en bar, ett fint kryss man kan bli uppbunden på, några slings hänger från taket och det finns plats för det mesta. När jag kom tog jag med min öl ner och tog en runda för att kolla hur det såg ut och jag märkte till min förvåning att det var rätt så ljust därnere, men det blev sedan mörkare och mörkare vilket måste räknas som smart. I den gamla lokalen var lek- och mörkrumsdelarna ju totalt kolmörka så man kunde inte se nått alls och det var svårt att hitta ut.

När jag sedan hängde i baren träffade jag på han latinon från förra veckan fast latino var han inte, jag måste ha varit onykter... Och jag är säker på att det var han som skrev till mig förra veckan. Så jag hängde med honom. Den märkligaste konstruktionen i klubben måste vara att man har en sling i rökrummet, vem kom på det?

Jag och killen från förra veckan, vi kom på att vi skulle gå, för vid 3-draget hade hälften gått hem och den andra halvan var i lekavdelningen och det kände jag inte riktigt för. Men han skulle byta om först. Jag måste säga att jag personligen hellre skulle traska runt Köpenhamn i den militära uniform han hade i klubben än i ridbyxor och ridstövlar som han hade som ombyte, men men...

Jag blev lite orolig när han absolut ville till baren där jag lämnat kompis H 3 timmar tidigare, skulle H vara kvar eller hade han gått?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grabben ville ju ta en ridtur! Det är uppenbart.

H var inte kvar.

Ponte sa...

Grabben saknade piska...

Anonym sa...

Haha. Något får ju den andra parten för med sig till kärleksnästet!

Ponte sa...

I brudkistan...