torsdag 29 maj 2008

Stroke och tafs

De senaste dagarna har jag upplevt en lättare dragning åt yngre killar, var jag än befinner mig så nog finns det nått fint lammkött i närheten (utom på jobbet givetvis), frågan är bara hur det här kommer att gå, vid min höga ålder kan man ju få stroke om de fina killarna kastar en blick tillbaka, farligt...

Vårdstrejkarna har nu givit upp och fick 130 kr extra i månaden (utöver de pengar de lovades redan innan de grävde upp stridsyxan), var det värt 6 veckors strejk för 130 kr extra är frågan, knappast... Man kanske skulle gå i strejk, hmm, det kan ju vara en idé så god som någon.

Efter 2 stora glas rosévin igårkväll trodde jag att jag skulle slockna fint när jag kom hem och landade i sängen, men icke då, efter 2,5 halv timmars kämpande lyckades jag somna någongång efter midnatt. Man får hitta sig en man att sova med för jag brukar inte ha några som helst insomningsproblem då jag sover med någon trots att man har både det ena och det andra att tafsa på...

2 kommentarer:

Anonym sa...

I slutet av månaden gör jag mkt för 130 kr.

Hoppas du sover gott i natt.

Ponte sa...

Härligt att du ställer upp för en liten slant...
Jag hoppas också på det, öl, drinkar och gammeldansk kanske hjälper