måndag 19 maj 2008

En katastrofstart

Köpenhamnsäventyret började med att jag tog en öl för att liksom bygga upp lite mental styrka inför mötet med kompis H, dessvärre blev det inte mycket till peppning eftersom baren förutom mig hade 2 kunder när jag ramlade in, det har inte varit någon bra maj för homokrögarna i Köpenhamn...

Så efter en stund så traskade jag för att träffa kompis H och han hade en av mina bekantingar på släptåg och H var rätt berusad, han hade gått över på vodkadrinkar redan tidigt på kvällen vad jag förstår. Jag kände mig mycket glad över att ha en plan B.

Jag ska träffa H på lördag tror jag, på eftermiddagen i nyktert tillstånd, så jag får ta en diskussion med honom, för det här tjafset klarar jag mig väldigt bra utan, resten av livet dessutom. För H ska gosa och kramas osv, och jag vill inte men från och med nu är det nolltolerans från min sida.

Det dök upp ett par, en äldre bög med lesbisk äldre väninna och H skulle snacka med dem heeeela tiden trots att det var mycket tydligt att de inte var intresserade, de var ute för att ha en trevlig kväll och inte bli överfallen av en full H...

H hade ett barkort (dvs man sätter in x kronor på det och får lite rabatt på det man handlar), det var ju borta när vi skulle gå. Han var jätteövertygad om att han haft det på bardisken och att någon hade tagit det. Efter att jag tjatat ett antal gånger så kollade han i sina fickor "-Jag skulle aldrig stoppa det i någon ficka". Där var det inte heller. Efter 10 minuters cirkus hittades kortet i hans plånbok där han heller "aldrig skulle stoppa det"...

H var dessutom missnöjd med att bekantingen inte betalade tillräckligt många drinkar, men det är banne mig inte så lätt för H hindrade både honom och mig när vi skulle betala och tjafsade om att han minsann skulle ta det. Jag blir så trött. H är i grund och botten en snäll människa, men det är korna i hagen också, ja snälla inte människor...

När det var avklarat och vi skulle gå vidare så överföll han paret bredvid igen och insisterade på att de skulle hänga med oss vidare, som tur var hade de rikligt med vin i sina glas. Och när vi skulle gå träffade vi på en snygg butchflata, de växer då inte på trän. Det var tydligen någon som H kände... Nåja vår runda på stan fortsatte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nolltolerans är bra!
Bra att du tar upp saken.
Annars går vänskapen förlorad.

Ponte sa...

Japp, så skoj är det inte...