fredag 23 maj 2008

En shot som slips

När jag så lämnat läderklubben med killen i ridbyxorna så plockade vi upp någon av hans bekanta utanför dörren och traskade till baren där jag lämnat kompis H. När vi kom in genom dörren kastade jag blick nummer 1 till det stället där H hade suttit och där satt nu "det halva paret" tillsammans med någon jag bara såg ryggtavlan på, han var kortklippt och med svart linne, men de snackade inte med varandra just då.

Jag traskade fram och började snacka med det halva paret och efter en minut kände jag borrande blickar i nacken, vände mig om och upptäckte till min totala paffhet att det var ingen mindre än Vikingen (i ny stil och ny hair cut) som var killen med linnet. Jag kom mig inte ens för att säga hej, vilket jag borde ha gjort. Jag avslutade samtalet med det halva paret och traskade över till mina ny vänner på andra sidan baren. Jag undrar vad Vikingen berättade senare, men men...

Baren var rätt tom och när vi gick efter en öl var det bara ett heteropar kvar, och vår tredjeperson funderade också på att gå hem, men ångrade sig och hängde med till nästa ställe som också hade kasst med folk, men vi fick en shot iallafall, och sånt är farligt på fyllan vid 4-bläcket på morgonen, men vad gör man inte. Den fjärde personen vi hittade hade ljus skjorta och någon full person knuffade till honom så han fick större delen av sin shot på skjortan så den bildade mönstret av en sned slips ungefär.

Nästa gång jag ska på läderklubb får jag ta med mig en vitryss kanske...

Inga kommentarer: