måndag 26 maj 2008

Inga uteserveringar

När jag kom till Köpenhamn i lördagskväll hade jag föreställt mig att det inte skulle vara så många ute, men det var det till en början, rikligt med folk som gick snabbt efter det att jag dykt upp, de skulle hem och se på TV. Så då fick jag plats i baren bredvid en rätt fin kille av typ mellanösternursprung, men han var inte tyst en enda sekund utan babblade oavbrutet, så det var då inget för mig iallafall.

Det tunnades snabbt ut och snart var vi bara en 5-6 stycken kvar, men vi hade riktigt trevligt, så när klockan blivit 11 och jag planerat att traska vidare för att se på omröstningen, valde jag att istället stanna kvar och fortsätta ha trevligt.

Från början hade jag tänkte träffa kompis H på lördagen och vi hade hörts av på fredagen om det, men H ringde sedan när jag skulle till att lägga mig på fredagskvällen, jag orkade inte svara men insåg att han var riktigt full när jag lyssnade av min svarare. Han är helt hopplös för tillfället. Nåja, jag avstod från att sticka till Köpenhamn tidigt och testa uteserveringar. Jag pratade med H innan jag åkte, men han skulle till några av sina vänner för att se ESC och eftersom jag tycker de båda vännerna är lite jobbiga så lät jag bli, han skulle höra av sig när han var på väg in till stan så vi kunde gå ut.

Senare började det ramla in folk i baren igen och vi fick veta att Ryssland vunnit, det var ju inte så oväntat eftersom alla spelbolag hade dem som favorit. Däremot hade det gått sämre för Sverige än jag trott, men det var egentligen ganska skönt ärligt talat, kan vi slippa fler ABBA-låtar, snälla! Hammerfall till Moskva 2009!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen hammerfall! Kan vi inte skicka... typ... nåt från Jämtland?

Anonym sa...

Nja. HammerFall är helt klart sveriges bästa band. Men jag är inte säker på att jag vill att dom ska va med i eurovision.
Bra blogg annars!

/masa91.blogg.se

Anonym sa...

Och så SMS:ade du mig men jag tror inte jag såg det förrän dagen därpå.
Var ju berusad som en tonåring.

Ponte sa...

Tennis - HP Burman? Ett återförenat Harda ku harda gejt med uppföljaden till "når ma fer hejm te Kluk" vire kul!

Masa - Tack det värmde! Klart de inte vill vara med, men det behövs kanske vissa tvångsmedel för att övertyga dem...

Kim - Jag var en miljon % säker på att du hade resultatet klart för dig! Full och snygg