söndag 4 maj 2008

Den vanliga slutet

Så när vi "barat" en stund så dök favvobartendern upp, han jobbar inte i bar längre men är fortfarande en kul kille, så han hängde med oss liksom den ena halvan i paret som ville ha med mig hem för några veckor sedan och vi hade hur trevligt som helst.

H's ex-svåger började bli rätt så full och jobbig och han blev lite otrevlig mot en äldre man som försökte ragga lite på mig, det är inte så skoj att liksom sitta mellan två som är otrevliga mot varandra. Nåja, jag slapp avvisa den äldre mannen själv...

Så var det dags att sticka vidare, H, halva paret och ex-svågern hängde alla med och H ville absolut få mig till att dricka en massa sprit, men jag lyckades tillslut att avstyra det turligt nog. Men så plötsligt kom de på att det var dags för hemgång... Så jag blev lämnad ensam i baren vilket inte gjorde mig så mycket ärligt talat. Och medan jag drack upp min öl dök givetvis Vikingen upp, men efter en stund traskade jag också vidare.

Och på nästa ställe träffade jag en musklig sak som flirtade mycket, men det var inte min typ, så jag spelade halvblind och turligt nog träffade jag Vikingens kompis som jag drack lite med en stund och fick en inbjudan till hans födelsedagsparty om ett par veckor, men jag ska inte förstöra Vikingens kväll, så jag kommer inte att gå dit...

Halvan i paret dök upp igen och när det var dags för mig att gå hem efter 5 någongång, så passade han på att smita till bastuklubben och försökte övertala mig till att hänga med, men jag kände verkligen inte för det.

Så kvällen slutade på en tågstation som vanligt och när jag skulle byta såg jag en kvinna som tagit av sig sina högklackade och traskade barfota på den kalla blöta asfalten, jag blev lätt genomfrusen bara av att se henne, men så är det, tyr man lämnat pumpsen hemma. Och kvällens sista evenemang var promenaden från stationen i ösregnet, brrrr...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så vackert med den promenerande kvinnan.
Så kontinentalt. Och storstadsaktigt.

Anonym sa...

Haha! Spela halvblind är ett måste ibland! =)

Ponte sa...

Kim - Japp och så KALLT!!

Tennis - annars vaknar man bredvid Gollum nästa morgon och det vill vi ju inte...