tisdag 27 maj 2008

Lår och hår

När vi i den lilla skaran satt där i baren och hade trevligt så satt jag bredvid en kille och hans pojkvän, jag var helt imponerad över pojkvännens snygga ben (han hade byxor på sig), riktiga sportarlår. Dessutom kom någon på att eftersom vi var så få, en shot till alla i baren, och så skulle folk bjuda igen och jag tippar på att det blev närmare 10 shots på en inte allt för lång stund, jobbigt, jag blir så berusad på sånt, tur man kunde ta en paus och dricka kaffe i en timma...

Det ramlade sedan in en hög med bekantingar, det var trevligt, men då tappade jag liksom kontrollen över min egen kväll och när baren tillslut skulle stänga så fick jag vackert finna mig i att bli vallad till de stället de andra kände för, men men... Hursomhelst var det läge för rykpaus innan man gick in, och när det var avklarat så räckte det att man öppnade dörren för att ge upp, det var snorfullt och jätte jätte varmt av svettiga dansande killar. Jag såg från dörren inte till några av mina bekantingar, istället gav jag bara upp sådär utan vidare och gick någon annanstans.

Visst känner man sig lite som en svikare, men jag tror nog att de fick en trevlig kväll iallafall, och villar man het och svettig dansbar så får man ju skylla sig lite själv, för sånt klarar jag inte av...

Nästa bar var också rätt full med folk, men den har någon typ av ventilation vilket gör livet betydligt mer uthärdligt, dessutom är det lite lättare att ta sig fram till bardisken och det är ju ett plus i min lilla värld. Där sprang jag på det halva paret, så jag passade på att försäkra honom om att vissa saker Vikingen sagt till honom helgen innan kanske borde tas med en nypa salt eller två, och det hade han tydligen gjort...

Det halva parets vänner var tydligen för nyktra för de köpte 10-pack med shots ett antalgånger, tackade nej till många och en halvtimma senare vinglade de ut genom dörren... Vi satt i ett hörn med soffor, så när de gick kom några andra istället och satte sig, en kille som jag sett många gånger och som jag tycker ser mycket slajmig ut, och han hade med sig en kille som jag spanat på ett par gånger men som aldrig visat nått intresse. När han satt i knät på den slajmige killen kunde man se en del av hans bakdel, den visade sig vara mycket lurvig...

Men så kände jag plötsligt att någon knackade mig på axeln...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där vikingen ska hålla käft!

Åh, vem var det nu som knackade på axeln?
Var det S som var tillbaka?

Ponte sa...

Nu blev du allt bra nyfiken va! Vikingen har all rätt att vara missnöjd...

Anonym sa...

Gud, du lever som i en serie! Jag vill också att det skall hända lite mer.

Ponte sa...

Dokusåpa på jobbet och en gammal hederlig såpa på fritiden, så har vi alla...