tisdag 20 maj 2008

Fylleriövningar

Nåja, tillslut kom vi iväg och traskade mot nästa bar, bekantingen och jag vi hade planerat att släpa med H på ett ställe vi ville gå till, men i det tillstånd han då var så kändes det inte som någon bra idé. Jag föreslog några gånger att han kanske skulle tänka på att ta sig hemåt, men det hjälpte inte.

Vi tog plats i baren och bredvid mig satt någon jag snackat med tidigare så jag lät H störa andra människor en stund, det var någon han kände där som när han insåg hur odräglig H var plötsligt kom på att han glömt nått han skulle göra, drack upp snabbt och gick hem (eller antagligen någon annanstans).

Tre gånger frågade kompis H om jag var intresserad av mannen i 50-årsåldern som jag snackade med, alla tre gångerna tillräckligt högt för att halva baren skulle höra. Jag blir så trött... "En dubbel vodka med cola, eller förresten jag kan lika gärna ta en trippel" tyckte kompis H.

Även om jag varit jättefull själv så hade det blivit allt för mycket, det var bara inte kul längre och på lördag ska jag träffa H igen, på eftermiddagen och förklara att i framtiden när vi går ut, så kommer jag att föreslå att han går hem när han blir för full och gör han inte det så går jag vidare. Det är liksom det enda sättet. Jag gillar kompis H i nyktert tillstånd, men full var han tidigare rätt odräglig, men nu är han bara totalt hopplös...

Som ett tillägg till historien kan jag ju passa på att nämna att Kompis H SMS:ade lördag förmiddag och meddelade att någon stulit hans plånbok, men jag tror nog att han söp bort den, men men...

Nåja, klockan var nu midnatt och Ponte lämnade H och bekantingen, traskade förbi McD för att få nått litet i magen och fortsatte sedan till, ja vart?

2 kommentarer:

Anonym sa...

OMG. En trippel!
Inte undra på att truten går i ett.

Ponte sa...

Den mumlar eller skriker...