tisdag 13 maj 2008

Full vid lunch

Kompis H hade nämligen sällskap med sin ex-svåger och dennes fru. Jag träffade ju ex-svågern också den sista april, men skrev inte så mycket om honom. Han är rätt jobbig, snackar i ett och älskar att höra sin egen röst. Han är iofs mycket trevligare än sin bror (dvs kompis H's ex), men det är också de flesta giftormar... Ex-svågern är tydligen den enda av 4 barn (och mamman) som inte sitter framför tv'n full redan vid lunch en normal vardag.

Hursomhelst så har de ju fått en del att dricka och ex-svågern är mycket pratsam efter några glas, jobbigt pratsam kanske man kan säga. Hans fru var väldigt tyst och rörde inte sin drink, men det visade sig nog bero på att hon kommit över illamåendetröskeln, för en halvtimma efter att jag kommit så gav hon sig iväg till toa för att idissla en första gång och gick senare en gång till.

Ex-svågern och H hade en högljudd diskussion om vilket svin H's ex är, H tyckte att han var det värsta utnyttjande svinet som gått i ett par skor medan ex-svågern tyckte att han bara var ett medelmåttigt svin. Men om jag känner H rätt så sitter exet i fåtöljen framför tv'n och drar ner sin 20:e Tuborg just nu. Om jag fått en krona för varje gång H meddelat att han dumpat exet så hade det blivit en slant, det händer typ dagligen och sedan är han där igen plötsligt.

- Han hart gjort mitt liv till ett helvete de sista åren. - Han har kostat mig hur många tusen kronor som helst. - Han har nästan fått mig både sparkad och vräkt.

- Men, blir mitt svar, varför låter du honom komma in när han bankar på nästa dag?

Kompis H kan aldrig bli en riktigt bra kompis om han inte 1. Dumpar exet och slutar släppa in honom och 2. slutar ringa mig på fyllan och vilja ha mig som pojkvän. Det är de 2 orsakerna till att jag oftast inte är intresserad av att träffa honom. Han är rolig, han är en riktigt bra människa, men man orkar bara inte...

Nåja, för att återgå till historien så fortsatte svindiskussionen ett tag till och tillslut så ville ex-svågerns fru att de skulle åka hem, så då var det bara kompis H och jag. Dessutom träffade jag den lesbiska tjejen som jag brukar snack ofta med i baren, och det tog mig många minuter innan jag kom på vad hon heter, men det lyckades iallafall. Träffade också på en annan bekant som hängde med oss vidare, dessvärre var jag tvungen att svepa en dubbel vodka-cola som H beställt innan vi kunde dra vidare, usch sånt är FARLIGT...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt en massa drama.

Ex är ex av en anledning och ex håller man på avstånd!

Ponte sa...

Nejdå, vissa ex kan man umgås med, men inte med andra...

Anonym sa...

Åh! Sånt där med kompisar kan ju bli lite drygt i längden.

Ponte sa...

Det kan det bli...