torsdag 15 maj 2008

Två fortsättningar med terapi

När så killen i den rosa tröjan hånglade med någon annan så dök kvällens tredje kille upp och tog plats på stolen bredvid. Han var snäll och trevlig och frågade lite och undrade bl.a. om det var ok att han kontaktade mig på boyfriend.dk och det var det ju givetvis. Han var inte direkt min typ, men i samma veva hittade kompis H någon att hångla med och stället skulle stänga så vi drog alla 4 killar (och kompis H's hångels lesbiska väninna) till en nattklubb och där blev det inte nått alls förrän de stängde och då utanför så ville killen hångla med mig, jag ställde snällt upp i 2 minuter och skyndade sedan till tåget.

Kompis H föreslog att jag ju kunde sova i hallen hemma hos honom medan han och den där snubben vem det nu var sexade i sängen, jag avböjde, så jag slapp trots att jag hade (efter övertalning) gått med på att sova över och gå ut med H på lördagen. Det visade sig att vodkadrinkarna skulle ta ut sin rätt och jag var rejält bakis på lördagen, man känner ju att man inte är 30 längre...

Historien har sedan två fortsättningar, den första om dem jag kysstes med i fredags. Latinon vet jag namnet på, han med den rosa tröjan vet jag också namnet på, men inte på han den sista. Han är dessutom lite svår att sätta ålder på eftersom han nog har delvis inuit-påbrå.

Jag fick ett meddelanden på boyfriend.dk där någon tyckte att det hade varit jättetrevligt i fredags när han träffade mig, tyvärr kan man bara se människans ansikte (i profil) från nästippen och upp, det kan ha varit han den sista, för vem skulle annars skicka ett sådant meddelande? Namnet ringde ingen klocka, åldern (40+) ringde ingen klocka och orten en bra bit utanför Köpenhamn ringde heller ingen klocka hos mig... Jag svarade att jag haft en riktigt trevlig kväll.

Den andra fortsättningen är den jobbigare av de två, kompis H hörde av sig i söndagskväll och undrade vad jag tyckte om killen han träffat. Han kan ju inte vara sämre än exet, det går liksom inte (om han inte är styckmördare förstås), men jag växlade inte ett enda ord med honom för jag ville inte lägga mig i. Tydligen hade han sagt en del bra saker om H, givit honom komplimanger och det uppfattade H som om han kanske hade nått skumt i kikaren.

Så imorgon ska jag till Köpenhamn och terapia med kompis H, och eftersom jag inte tror mig klara av honom hela kvällen, så har jag sett till att meddela honom att jag har nått avtalat vid midnatt. Det är ett avtal med mig själv, men det behöver inte han veta ju... Sedan får jag se till att hålla mig ur vägen för H resten av kvällen, men jag tror jag vet hur jag ska bära mig åt iallafall. H kan nämligen bli myyyyyyyyycket långrandig när vi har våra terapisamtal.

H var dessutom ute igår (onsdag) och lämnade två meddelanden på min svarare, han var mycket full och jag förstod bara hälften, fyllesluddrande danska i kombination med barljud är svårt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Träffar manalltid så mycket folk ute där på kontinenten!? Måste vara jättekul! Här händer aldrig det.

Ponte sa...

Japp, du får göra ett studiebesök!

Anonym sa...

Nästippsbilder ger vi inte mycket för.
Hoppas det går bra med terapiandet, min solige vän.

Ponte sa...

Tack, det löser sig nog tror jag...